دسته‌بندی نشده

خرید وال پست

امروزه اکثر سازنندگان برای استحکام ساختمان خود از سازه هایی به جهت مقاوم سازی استفاده می نمایند. از جمله راهکار هایی که باعث استحکام هر چه بیشتر ساختمان می شود، خرید وال پست و استفاده از آن است. Wall Post باعث می شود دیوارها در برابر نیروهای جانبی ناشی از باد و زلزله صلبیت و استحکام بیشتری داشته باشند. همچنین می تواند برای نگهداری پنجره، درب، پرداخت داخلی، نمای بیرونی، عایق و تاسیسات کاربرد داشته باشد. خرید وال پست دارای نکاتی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

معرفی وال پست

وال پست نوعی سازه فولادی است که برای مقاوم سازی دیوارهای ساختمان در برابر زلزله استفاده می شود. این سازه می تواند به صورت یک تکه یا منقطع باشد و در ابعاد و ضخامت های مختلف تولید می شود. وال پست معمولا از ورق فولادی گالوانیزه یا سیاه خم شده و با روش های مختلف به دیوار و سازه اصلی متصل می شود. برخی از مزایای استفاده از وال پست عبارتند از:

  • افزایش استحکام و صلبیت دیوارها در برابر نیروهای جانبی ناشی از باد و زلزله
  • کاهش طول آزاد دیوارها و ایجاد ارتباط قوی بین دیوارها و اسکلت اصلی ساختمان
  • کاهش هزینه های ساخت و نصب دیوارها با استفاده از مصالح سبک و کم حجم
  • قابل اجرا در انواع سازه های بتنی، فلزی، و سیمانی
  • قابل ترمیم و تعویض در صورت آسیب دیدگی

نرخ های متداول وال پست

نرخ وال پست بستگی به ابعاد، ضخامت، و کیفیت آن دارد. بر اساس جستجو در وب سایت های مختلف، می توان گفت که نرخ متوسط وال پست در بازار ایران حدود ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان در هر متر مربع است. البته این نرخ ممکن است با توجه به نوسانات ارز، تغییرات بازار، و تخفیفات فروشندگان متفاوت باشد.  برای مثال، وال پست گالونیزه ۱۰۰ میلیمتری با ضخامت ۱ میلیمتر،  با نوع گالونیزه ۱۵۰ میلیمتری با ضخامت ۱/۲ میلیمتر، وال پست سیاه ۱۰۰ میلیمتری با ضخامت ۱ میلیمتر،  وال پست سیاه ۱۵۰ میلیمتری با ضخامت ۱/۲ میلیمتر از قیمت های مختلفی برخوردار هستند.

نکات مهم برای خرید وال پست

برای خریداری هر نوع محصول و سازه ای، باید نکاتی را مد نظر قرار داد. توجه به این نکات باعث می شود که محصولی با کیفیت و مناسب را تهیه و استفاده نمود. برای خرید وال پست باید چند نکته را مد نظر قرار داد:

  • وال پست باید از جنس فلزی ضد زنگ باشد و با روش های مناسبی مثل پیچ و مهره یا جوشکاری به تیرها و ستون های سازه ای اتصال داده شود.
  • وال پست باید بر اساس آیین نامه ۲۸۰۰ و مقررات ملی ساختمان طراحی و اجرا شود. برای دیوارهایی که طول آنها بیشتر از ۴ متر یا ۴۰ برابر ضخامت دیوار باشد، اجرای Wall Post الزامی است.
  • وال پست باید به گونه ای قرار داده شود که در بین دو طبقه قرار بگیرد و با دیوارهای اطراف فاصله مناسبی داشته باشد. اگر برای دیوار پنجره در نظر گرفته شده است، برای پنجره هم باید وال پست انجام شود.
  • همچنین باید به ستون ها اتصال داده نشود و از پلی اورتان برای جدا سازی دیوار و ستون استفاده شود. این کار باعث می شود که دیوارها انعطاف پذیری لازم را داشته باشند و ضعفی در سازه ایجاد نکنند.

مزایای خرید Wall Post

خرید و استفاده از این نوع سازه مدرن، مزیت های زیادی دارد که در کل باعث بالا رفتن کیفیت ساختمان خواهد شد. برخی از مزایای خرید وال پست عبارتند از:

  • ایجاد ارتباط قوی بین دیوارها و اسکلت اصلی ساختمان
  • افزایش استحکام و مقاومت کل سازه در برابر بارهای استاتیک و دینامیک
  • جلوگیری از ترک خوردگی و ریزش دیوارها در اثر ارتعاشات
  • قابل اجرا در انواع سازه های بتنی، فلزی و سیمانی
  • وزن کم و نصب آسان

روش های خرید وال پست

قیمت جنس وزن هر رول عرض طول سایز
32  T AR 110  g 25 m 25 cm 100 cm 25 سانتی متر
32 T AR 110 g 33 m 33 cm 100 cm 33 سانتی متر
32 T AR 110 g 50 m 50 cm 100 cm 50 سانتی متر
32 T AR 110 g 1 m 100 cm 100 cm 1 متر

 

برای خرید وال پست، شما می توانید به مراکز معتبر عرضه این محصولات مراجعه نمایید. همچنین می توانید از سایتهای اینترنتی که این محصول را عرضه می کنند، نیز استفاده کنید.

هزینه نصب Wall Post  گالونیزه

وال پست

هزینه نصب وال پست گالوانیزه به عوامل مختلفی، مانند ابعاد و نوع وال پست، شرایط جغرافیایی، حجم کار و نیروی کار مورد نیاز، هزینه مواد اولیه و تجهیزات و غیره بستگی دارد. برای محاسبه دقیق هزینه نصب وال پست گالوانیزه برای پروژه خاص خود، بهتر است با شرکتها و پیمانکاران متخصص در این زمینه تماس بگیرید و جزئیات پروژه را با آنها مشورت کنید.  به طور کلی، وال پست گالوانیزه گرانتر از وال پست سیاه است، زیرا ورق گالوانیزه دارای روکش ضد زنگ است که مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و عوامل محیطی دارد. برای مثال، قیمت وال پست گالوانیزه با ورق 1.5 میلیمتری و بال 7.5 سانتیمتری در طول 3 متر، بیشتر از قیمت وال پست سیاه با ورق 2 میلیمتری و بال 7.5 سانتیمتری در طول 3 متر، است.

سخن آخر

همانگونه که بیان شد، Wall Post ویژگی ها، کاربرد ها و مزیت های بسیار زیاد و متنوعی دارد. روش های مختلفی برای خرید این سازه وجود دارد و همچنین می بایست برای خرید وال پست نکاتی را مد نظر قرار داد. همچنین نرخ وال پست بستگی به ابعاد، ضخامت، و کیفیت وال پست دارد، که در این مقاله در باره آن صحبت گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *